2012-03-28

Att-göra-listan...

...var väldigt lång idag. Tack o lov har jag klarat av de mest viktiga sakerna för nu gick luften helt ur mig.

Det som är kvar på listan och som inte kan skjutas upp till imorgon är dels "sortera underkläder och strumpor" eftersom det ekar tomt i allas lådor, och dels "laga till kycklinggrytan till middag". Annars blir det mycket hungrigt gnäll här ikväll.
Men ingen av dessa aktiviteter kommer bli särskilt ansträngande eftersom jag har kommit halvvägs i kalsong-, tros- och strumpsorterandet redan, och i förmiddags benade jag ur den grillade kycklingen som jag köpte på Costco igår. Jag la bitarna i påsar som sen åkte in i frysen (utom det vi ska ha till middag förstås). Så det blir i princip bara att röra ihop grytan, koka ris eller pasta till och så skära lite grönsaker så är middagen fixad.

Så nu tror jag att jag lägger till en till punkt på listan:

- Lägg mig i sängen och läs den nya boken jag köpte idag. Check!

- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

Desiree sa...

Låter som du hunnit med mycket under denna dagen. EFIT är som sagt alltid kul. Jag gillar sista punkten på din lista. Det låter helt rätt att avsluta dagen på det sättet.
Kram!