2012-03-12

Sånt som aldrig tar slut

Idag är jag huslig - har precis sorterat tvätten.
En vit hög.
En grön.
En gul/röd/orange/aprikos.
En med underkläder.
En mörkblå/svart (som senare ska delas upp i byxor resp tröjor, när jag får plats)
En laddning med handdukar och lakan snurrar just i tvättmaskinen och jag har ett meterhögt berg av rena påslakan att vika och stryka.

Jag tänker minsann bara på nöjen.
Det är ju min namnsdag, trots allt.




Om jag hinner ska jag åka till Whole Foods och göra av med en förmögenhet på ekologisk vitkål, rå Tahini och kaffesubstitut.

- Posted using BlogPress from my iPad

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Grattis på namnsdagen :-)

Saltistjejen sa...

Grattis på namnsdagen!!!
:-)
Och det låter gott med vitkål. Jag blev plötsligt sugen på "svensk traditionell pizzasallad"! :-)
Kram!

Desiree sa...

Grattis på namsdagen och låt inte all den där tvätten ta över hela dagen.
Kram!

Josse sa...

Vic, du skulle se MIN tvätthög. Den har vuxit till osannolika höjder. Vet inte hur jag ska ta mig an den ...

Just det, vi hade ju namnsdag häromdagen! Grattis till oss. Kram.