2012-11-09

Fredagstema; mitt favoritrum

Det varierar vilket favoritrum jag har. Ibland är det köket/vardagsrummet, ibland sovrummet...
Just är det dock det kombinerade gäst- och pysselrummet som står högst upp på min lista. Jag tillbringar mycket av min vakna tid här just nu, eftersom jag håller på och tillverkar smycken och annat som ska säljas på SWEAs julbasar den 8 december. Jag har också min dator här, och även om det är en laptop så blir det oftast att det är här jag sitter. Om inte annat så är det inte så mycket som distraherar som när man sitter framför TVn till exempel.

Nåväl. Jag försökte skriva det här inlägget igår via telefonen, men den lät mig inte ladda upp så jag fick krångla över bilderna jag tagit till datorn och gör ett nytt försök!

Det ligger alltid ett antal handskrivna kom-i-håg lappar runt omkring laptopen. Ibland förstår jag vad jag skrivit, ibland inte. Sånt är livet.

 
 
Så här ser det ut bakom ryggen på mig när jag sitter vid datorn.
Pärlor, trådar, tänger av olika slag.

 
 
Här har vi diverse kreationer, vissa mer färdiga än andra.

 
 
Uppe på en av hyllorna står mina nyinköpta uggle-askar.
De var så gulliga så jag var tvungen att ha med dem hem när vi var på IKEA sist.

 
 
På hyllan har också igelkotten full koll på läget.
Alltid lika glad.
 
 
 
Här har vi färdiga smycken som ska säljas.
 
 
 
Bredvid skrivborden har jag min besöksstol. Inte för att jag har så många besökare, men nallarna sitter bra där och håller mig sällskap.
 
 
 
Höll nästan på att glömma min "DollarDino", där jag sparar mynt och en och annan dollarsedel. Jag vet inte riktigt vad jag sparar till, men något roligt blir det säkert.
 
 
 
En katt i en låda kan kanske vara bra att ha (oklart vad).
 
 
 
 
Det får räcka tror jag. Jag hoppas att ni alla får en riktigt trevlig helg!
Själv har jag inga särskilda planer, förutom att Isaks flickvän ska komma på middag imorgon kväll (iiiih! vad spännande!) och så tänkte jag att vi ska gå och se Skyfall på söndag.
 
Laters, kompisar!

14 kommentarer:

Annika sa...

Ugglor, älskar dem!
FATTAR inte vad det är med mig.
Snart ska jag skriva ett owl-o-holic inlägg på bloggen.
Dina burkar är så söta!!
ATT jag inte såg dem då jag var på IKEA sist!!
Tycker dina smycken är sååå fina, Victoria. OJ, vad jag är impad av dem!
Ett kreativt rum har du.
Trevlig helg!!
kram!!

Josefina sa...

Wow vilket underbart kreativt rum!! Och så en katt som pricken över i:et. Katter! Tänk att det finns folk som inte gillar katter?! Ha en härlig helg ´kram.

Anna, Fair and True sa...

Säljer ni för välgörenhet eller går det till SWEA?

Marianne sa...

Flickvän? Redan? Oj vad spännande! Men hur gammal är han nu? Jag hänger inte med ...

Så roligt att göra smycken! Och som man ser både här och tidigare är du riktigt duktig.

Jag ser direkt vad du ska ha katten till. Att stoppa ner hela ansiktet i maggropen och gosa-gosa-gosa så man blir alldeles övergosad. : D

Ursöt igelkott! Honom gillar jag!

Kramar!

Anonym sa...

Åh, vilka söta uggleaskar! Och vilken härlig stil din misse har.=) /Penny

Victoria sa...

Uggleburkarna var nära barnavdelningen och cafeterian (om nu eran IKEA är ungefär som vårt) där det finns resväskor, paraplyer, necessärer och sånt. Det är en två-pack och jag gillar dem supermycket! Kram!

Victoria sa...

Ja, jag är lyckligt lottad att kunna ha ett rum alldeles för mig själv! Fast snart fårvi besök från Sverige och då måste jag städa undan allt - vi måste till och med krångla ut ett av skrivborden, annars går bäddsoffan inte att veckla ut! Ja ja. Vad gör man inte för sina svärisar...
Missarna är mina små kompisar som håller mig sällskap på dagarna, särskilt nu när Johan är bortrest. Jag älskar verkligen de där två pälsmonstren. Kram!

Victoria sa...

SWEA säljer egna saker spm går till vår verksamhet, stipendier och olika donationer till exempel. Det jag säljer är till mig själv. Jag hyr ett bord och säljer mina egna saker.

Victoria sa...

Jajamen, flickvän minsann. Han är tretton, fyller fjorton på Lucia.
Jag gillar verkligen att göra smycken, så länge det blir som jag vill, vill säga!;o) Annars blir jag bara sur...
Haha, jag brukar sätta munnen mot magen på dem och blåsa varm luft - det verkar de gilla!
Kramar!

Victoria sa...

Ja visst var de fina?! Har ingen aning vad jag egentligen skulle ha dem till, men det duger gott att bara stå där och vara gulliga! LeeLoo gillar att ligga i små lådor - fattar inte hur de kan klämma in sig i så små utrymmen!

Desiree sa...

Vilka fina burkar du har uppe på hyllan. Det här rummet låter otroligt kreativt. Om köket är husets hjärta så måste detta rummet vara husets hjärna.
Oj har Isak alltså flickvän. Det måste känns väldigt vuxet. Vad kul att hon ska komma på middag det förstår jag blir kul och spännande.
Ha en riktigt trevlig helg.

Channal sa...

Du gör smycken! Kul! Mysigt med ett pysselrum! KRAM Anna

Josefina sa...

Det är ju den lilla nallen du fick av oss!! Onsdagskram!

Anonym sa...

Eli Manning Women's Jersey axiotakix
Patrick Willis Jersey axiotakix
Russell Wilson Jersey axiotakix
http://wholesalejerseyfromchina.weebly.com