2013-01-20

Skruv lös?

Ibland tror jag att min hjärna har blivit invaderad av onda utomjordingar eller nåt.
Flera dagar i sträck har diverse sånger upprepat sig i absurdum inne i huvudet. Häromdagen var det "I have a dream" med ABBA som gick på repeat hela dagen. Inte så farligt, när man betänker att tidigare i veckan var det sången om Styrman Karlsson (ni vet han som satte foten i en potta) med Trazan och Banarne som jag hörde i huvudet OCH dessutom gick och småsjöng på i hela två dagar.

Andra låtar har varit "Peta in en pinne i brasan" med Mats Rådberg, "Do-Re-Mi" från Sound of Music och "Dagny, kom hit och spill" med Owe Thörnqvist, bara för att nämna några.

Diagnos på det?

2 kommentarer:

missnyberg sa...

hört att det kallas för "hooken" nånting i hjärnan där gärna dålig musik fastnar =P hade själv här om dagen massa reklammusik i huvudet hela dagen...

SweFlo sa...

Du har i alla fall härliga gamla låtar i skallen, själv har jag en massa irriterande låtar som jag har noll intresse att ha i skallen. Som Will.I.Am och den där nya låten Scream and Shout. Dottern älskar den, så det är svårt att INTE höra den. Och så fastnar den... Stööön!