2014-02-03

Eh...va?

För första gången på många, många veckor kan jag blogga från min laptop!
Innan har det varit stört omöjligt att komma in på Blogger härifrån, jag har fått använda telefonen mest, men jag har också testat med bade Paddan och min Surface, men inget går upp emot ett riktigt tangentbord. Lovely!

Vi är redan inne i februari - vad tiden går fort!

Vad hände i januari då?
Vi vinkade hejdå till min syster med familj som varit och hälsat på över jul och nyår, alltid lika roligt att träffas!
Jag har bokat in en tvåveckors Sverigeresa till i maj, jag ska åka alldeles själv!
En söndag var vi många som träffades i kyrkan i Boca och sjöng med Gabriel Forss, å vad roligt det var. På kvällen var det gudstjänst och vi "uppträdde" med de sånger vi lärt oss.

I lördags var det dags för SWEAs årsmöte, och jag som inte ska vara med i styrelsen längre blev avtackad med en mycket vacker orkidé. Måste bara komma på ett bra ställe att ställa den på så inte Eddie välter den hela tiden. Den katten är nog den mest nyfikna katt jag träffat på. Allt ska nosas på, allt ska smakas på, går det att hoppa upp på något så gör han det och går det inte så försöker han i alla fall tills han tröttnar (vilket i och för sig inte tar så lång tid, han är mycket lättdistraherad...). Han retar gallfeber på de andra katterna och det är en hel del jagande och spring, morr och fräs. men det blir mindre och mindre, tack och lov. Ett tag trodde jag att vi skulle vara tvungna att lämna tillbaks honom för det var bara bråk precis hela tiden!

Jag tillbringar mycket av min lediga tid framför laptopen med min virkning och massor av avsnitt av QI, mycket underhållande och riktigt intressant emellanåt.

Annars är det tvätt, mat och småplock som vanligt.

Vädret har börjat skärpa till sig nu, det har varit konstigt väder här de senaste veckorna. Dagen efter syster med familj åkte hem regnade som om himlen var öppen och det blev översvämningar överallt. Jag skulle jobba, men efter dryga två timmars försök att ta mig till jobbet (ca 20 min i vanliga fall) gav jag upp. Jag hade fått parkera bilen en bra bit från jobbet eftersom polisen hade stängt  av vägarna på grund av att vattnet stod knähögt på körbanorna. Jag försökte gå resten av vägen, men efter kanske tjugo minuters vadande blev det för mycket (och jag blev dessutom ordentligt nedstänkt av en förbipasserande brandbil) och jag vände tillbaka till bilen. Inget jobb den dagen, det enda jag fick var blöta och smutsiga kläder samt skavsår.
Dagen efter var det nästan som om inget hade hänt, det mesta vattnet hade sjunkit undan. Det var bara en och annan bil som stod övergiven där den fått vatten i motorn och gett upp.

Vi har också haft både köld- och värmerekord i samma vecka så det har varit lite klurigt med klädsel till killarna när de ska till skolan. Bara fyra plusgrader på morgonen - vad är det för ett sabla Floridaväder?!? Tyckte synd om dem som var här på semester och bara hade shorts och t-shirts med sig.

På tal om semester är det knappt två månader kvar till springbrake, och även i år har vi bokat in oss på en kryssning. Den här gången blir det fler dagar till havs än förra gången, och vi stannar "bara" vid St Thomas, St Maarten och Nassau (Bahamas). Jag ser fram emot det supermycket och har redan börjat fundera på vad som ska packas. Jag funderar också på vart vi kan åka nästa år - det blir ingen kryssning eftersom vi har tagit en hel del av nästa års semesterpoäng som vi har på Marriott. Jag skulle så gärna vilja åka tillbaka till Kauai, det var så fint där! Annars är Aruba inte fy skam heller!
Vi får väl se. Det kanske inte blir något alls utan vi bestämmer att åka en sväng till Sverige istället.

Nu är det dags att ta tag i dagen, tvätt ska sorteras, tvättas och strykas, katter ska gosas med, mormorsrutor ska virkas och smoothie ska drickas.

Ha en härlig måndag, alla fina!

10 kommentarer:

Marianne sa...

Vad bra att du kommer åt Blogger igen! Trist när det inte funkar som det ska.

Så fort de där fyra åren i SWEA:s styrelse går! Så nu får du sitta i karantän ett år, sen kan du ju vara med där igen. :-)

Hur många katter har ni nu? Är det tre? Fler? Vi har bara en kvar, Stina. De andra har flyttat till katthimlen.

Låter härligt med semesterplaner. Själva har vi inga sådana, det känns inte bra att lämna Stina alldeles ensam här. Tidigare har de ju varit flera, då var det okej att åka iväg med bara någon som kom någon gång om dagen och matade. Men hon är inte van att vara ensam, det märks på henne. Bland annat kommer hon och tjatar flera gånger om dagen att jag ska gå och lägga mig med henne ... :-)

Kramar!

Victoria sa...

Ja, det känns redan konstigt att inte ha några inbokade styrelsemöten! Jag ska bara var med på nästa möte, men det är mest för att lämna över den dokumentation jag har till den nya sekreteraren. Sen får vi väl se hur det blir i fortsättningen.

Vi har tre katter nu; Neo, LeeLoo och Eddie (Edison). Det funkar bra att lämna dem, så länge det kommer någon en gång om dagen och matar och kollar lådorna. Jag förstår att Stina inte tycker om att vara själv, när hon är van att ha en kattkompis hos sig som sällskap.

Kramar!

Annika sa...

Jag skulle inte palla att skriva blogginlägg från mobil eller padda. SÅ bökigt, så jag förstår att du tycker et är underbart att skriva från laptoppen igen. DEN är ju BÄST!!!
Vad kul med kryssning, jag har varit på alla tre öar!!! ST Marteen och St Thomas SÅ fina. Nassau is what it is…
Aruba älskade jag då vi var där. SÅ fin ö.
Extremt väder över hela östkusten denna vinter. Tycker också synd om att FLA-turister som tror sig komma till värmen.
Det var fint att du blev så bra avtackad av SWEA.
Ha det så bra.
Kram!

Josse sa...

Vad härlig semestern låter ... Och vad kul att åka till Sverige helt själv! Kraaaaaaaaaaam.

Anonym sa...

Hejsan!
Flyttade till Pompano beach i början på december med man, barn och två hundar.
Har läst din blog under lång tid och följt eran vardag i florida. Eftersom vi varit på väg under väldigt lång tid så har det hjälpt mej att hålla drömmen vid liv :-) men nu är jag då äntligen här och skulle behöver lite tips och råd om att leva här...........om du har tid och lust skulle jag vara jätteglad om du kanske skulle vilja ta en fika med mej en dag.
Hälsningar Dorit Lundquist

Victoria sa...

Har du något bra tips på aktivitet på St Thomas och St Maarten? Jag är inte mycket för att snorkla...
Kram!

Victoria sa...

Ja, fast lite läskigt också att åka själv men jag har ju gjort det förr så det går säkert bra! Kram!

Victoria sa...

Hej Dorit, förlåt att jag inte kommit ihåg att svara på ditt mail! Det vore kul att träffas, kanske en fika nästa vecka? Jag mailar dig!

Anonym sa...

Hej igen!

Trodde kanske det var en gammal mail du inte använde mer, därför tog jag en chans här ..........vill ju inte vara en tjatkärring ;-)
Ser framemot en fika med dej bara hör av dej när det passar jag är flexibel .
Ha en härlig dag.
Kram Dorit

Annika sa...

Vi for till Orient Beach när vi var där. VET inte om jag rekommenderar den, faktiskt. Ganska kommersiell, och nudistig. K blev bra störd.
OCH ja, jag med kanske…inte så kul att se slängnande dasar överallt, hehehe!!!