2015-01-01

Happy happy 2015

Ja vad ska jag säga om året som gått?
Det har varit uppåner, framåtebaks, hitådit och inåut.
Ja, så kan man nog sammanfatta mitt 2014.

Nu ser vi med tillförsikt fram emot tjugohundrafemton och det ska bli ett sjujäkla bra år, för det har jag bestämt.

En annan sak jag har bestämt är att återuppta bloggandet som legat i träda under en längre tid. En försiktig gnista av lust att skriva har återigen tänts och jag blåser försiktigt på den så den inte ska  slockna utan flamma upp och ta sig ordentligt till en rar liten lägereld där vi kan samlas och utbyta tankar och ideér om ditten och datten, viktigt och oviktigt, glädje och sorg.

Jag har inte avlagt några nyårslöften för det går alltid åt helvete ändå, det vet jag efter många års erfarenhet av såna dumma påfund. Istället ska jag sätta upp mål, små och lite större och göra mitt bästa för att uppnå dem. Att leva i nuet, ta en dag, ja ibland bara en timme i taget. Att tänka efter före och försöka ta väl genomtänkta beslut.

Luddigt? Javisst! Men det kan mycket väl utkristallisera sig mer specifika mål varefter tiden går, vi får se. Vissa kanske jag kommer skriva om här och andra kommer jag gömma inne i ett litet mörkt hörn och inte berätta om för någon.

Hur ser då dagens plan ut?
Mitt mål är att ta ner alla julprydnader och se vad som kan räddas efter Eddies nattliga granräder. Varje morgon när vi går upp hittar vi nya "leksaker" som han klättrat upp i granen och "hittat". Den lille skiten. Men jag hade ju på känn att det skulle bli just så här, så varken glaskulor eller mina finaste prydnader med fjädrar och glitter stod att finna i 2014 års gran. Istället var det papper- och tygprydnader från IKEA och så några egengjorda av garn som fick bli temat. Jag försökte också med glitter men det liksom halkade ner varefter tiden gick och fick granen att se lite hängig ut. Som alla förstår fick glittret hjälp av en liten misse med nedhalkandet, det är ju stört omöjligt att motstå något som glittrar så fint och frasar mjukt när man biter lite i det, det förstår ju var och en som har lite förstånd.

Så, kompisar. Välkomna till 2015 och välkomna tillbaka till min vrå av cyberrymden. Här kan vi alla trivas.

Hasta la vista, baby!  I'll be back.

2 kommentarer:

mallan sa...

Ja, hurra! Mer Vic-bloggande i år!
God fortsättning o kram!

Victoria sa...

Mallan: ❤️❤️