2007-01-11

Hur gammal är bilen?

Hörde häromdagen ett inslag på radion där det berättades om någon typ av bilolycka. Om det hade varit i svensk radio så hade det typ låtit så här:

"En 36-årig man blev på torsdagens morgon påkörd i hörnet Sveavägen/Hornsgatan (om det nu funnits någon sådan korsning) av en 73-årig dam. Mannen fick lindrigare skador men den äldre damen chockades svårt."

Radioinslaget jag hörde lät ungefär så här:

"En man blev påkörd i hörnet Sveavägen/Hornsgatan (kom igen nu ha lite fantasi, jag kommer inte ihåg vilken korsning det var...) i sin Dodge Caravan årsmodell 2004. Den som körde på honom körde en Mustang från 2005."

Här ser man en tydlig skillnad. I Sverige är man sjukligt intresserad av folks ålder. Här i USA bryr man sig bara om årsmodellen på bilen man kör.

Jag undrar vilka slutsatser man kan dra av det.

PS. Kollade mitt "pundarnamn".
Ni kan från och med nu kalla mig Dåsiga Horan.
J heter nu Bittra Ugglan. Ja jösses...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, den där länken var rolig. Trötta slemproppen är mitt namn...

Förresten, känner igen det du skriver. Ingen besatthet vid folks ålder men däremot vid annat.
/Anne

Anne-Marie sa...

Jaha, då vet jag att jag är Hyperaktive Snobben från och med nu.
Vad är det med oss svenskar och vår fixering vid åldern.

Anonym sa...

Skeva Fjortisen ...ehum det är jag..
/Fia