2007-05-18

Livrädd

Inatt vid tvåtiden blev jag väckt av att Lill stod vid min säng och sa att han inte mådde bra. Han hade kräkts. Han skulle visa mig, för han hade inte hunnit fram till toaletten, så det hade kommit på golvet inne på toan.

Jag följde med för att torka upp och ser till min fasa en blodröd pöl på golvet inne i killarnas badrum. Det stod helt stilla i huvudet på mig, det enda jag kunde tänka på var BLOD! När jag sen lugnat mig insåg jag att han ju ätit hallonjell-o till efterrätt igår kväll och det var därifrån den hemska färgen kom.

Han hade feber och fick en tablett (hittar inte suppar här, kom ihåg att köpa ett lager när vi åker till Sverige) och jag bäddade ner honom i soffan i TV-rummet. Dels är det inte heltäckningsmatta där så det är inte hela världen om det kommer kräks på golvet och så är det mycket närmare oss så jag skulle höra om han ropar.

Han sover dock lugnt hela natten och mår bättre idag, men det blev ingen skola för honom. Detta medförde lite förändringar för mig, jag hade en "morgonpromenad-date" med svenska T, som bor en liten bit härifrån och så hade jag en tid att serva Märtan på förmiddagen, så det fick jag ändra till nästa vecka.

Kvällens avslutningsmiddag med lärarna i Svenska Skolan kan jag dock följa med på, J kommer hem tidigt idag så det ska inte vara några problem.
Långs bästa tjejkompis i klassen vill ta med honom på bio ikväll, så det blir en lugn kväll för Lill och J idag.



Andra bloggar om:
, och .

Inga kommentarer: