2007-08-20

Första skoldagen

Idag är det måndag och killarnas första skoldag efter sommarlovet. Eftersom vi hade en massa skolgrejor att kånka på skjutsade jag dem till skolan i morse, vilket alla andra föräldrar också gjorde... Eftersom jag varit med om det förra året, så visste jag vad som väntade, men det är inte utan att man blir lite stressad när det är kö långt ut på stora vägen för att komma in till skolan. Att hitta en parkeringsplats är inte att tänka, det är bara att parkera längs vägen på gräsmattan och gilla läget. Tack och lov har det inte hunnit bli så varmt vid den tiden (här skulle jag skriva vid det dagset, men hur stavas det??? Daxet? Det kanske inte heter så alls, det heter väl "så dags" tror jag...) så det gjorde inget att vi fick gå ett par hundra meter för att komma in i skolan. Men påsarna med grejor var tunga, så jag var glad när vi var framme.

Inne i skolan var det minst lika mycket folk som antalet bilar antydde, många kom hela familjen, mamma, pappa och alla småsyskonen för att vinka av skolbarnen så här första skoldagen. Som tur var visste vi precis vart vi skulle gå, så vi behövde inte vimsa runt i korridorerna och leta efter rätt klassrum, vilket jag är mycket tacksam för.

När killarna var avlämnade körde jag och handlade, vilket i och för sig inte var det lättaste eftersom det tog närapå tio minuter att komma ut på stora vägen igen, med alla människor som nu skulle lämna skolan...

Phu. Tur att jag inte hade någon tid att passa.

Nu har vi i alla fall mat i frysen igen, det känns bra.
Idag ska jag tvätta och försöka ta igen mig lite, jag vaknade vid tre imorse och kunde inte somna om. Jag tror att det kan bero på att jag började fundera på det här att jag tagit på mig att vara redaktör för SWEA:s tidning här i södra Florida och jag är lite rädd att jag tagit mig vatten över huvudet, att jag inte ska klara av det hela. Men jag är inte ensam om det, så det kommer säkert att fungera, bara jag fått in lite vana. Men det känns lite läskigt och osäkert så här innan vi har börjat för hösten.

Wish me luck!

Andra bloggar om:
, , och .

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Vad kul det här med att vara SWEAS redaktör.Tror att du kommer klara det galant.
Har ju sett alla dessa bilar som står och köar för att komma fram till skolorna,och då framför allt för att hämta sina barn på eftermiddagarna.Förstår att det inte går att ha en tid att passa.
Skönt att ni slipper Dean,att den har den riktningen den har.

Desiree sa...

Kul att du ska bli redaktör för Sweas tidning. Grattis! Hoppas att det går bra men det tror jag nog du klarar finemang. Skönt att killarna är på plats i skolan med alla sina grejer nu.

Petchie75 sa...

Det låter ju jätteintressant med ditt nya uppdrag - lycka till!
Ha ha, jag skrattade åt din fundering över stavning, först kunde jag inte förstå vad du menade men det är ju klart att man kan säga så men har ingen aning om hur det stavas heller. Kanske någon annan som vet? Eller så är det bara talspråk...

Anonym sa...

Lycka till! Det kommer du att klara helt utmärkt!
Kram!

Fia sa...

Du som skriver så bra kommer att bli en toppenredaktör!!

Anonym sa...

Oroa dig inte, du kommer göra det toppenbra. Det låter jättekul! Du får hålla oss uppdaterade med hur ditt uppdrag går. Lycka till!
Kram A