2008-01-28

När Lill öppnar munnen...

...vet man aldrig vad man kommer få höra.

Vi berättade för J att vi börjat öva på några nya sånger på Svenska Skolan. Barnen är inbjudna att sjunga på en vårgudstjänst som SKUT (Svenska Kyrkan i Utlandet) är med och arrangerar.

Jag frågade Lill om han kommer ihåg vilka sånger vi sjungit.
Efter mycket funderande säger han:

- "Det var en om en alien tror jag."

Ja, det kan man kanske säga om man tolkar det på det viset.
Sångens första rad lyder nämligen:

"När Lillan kom till jorden..."

Andra bloggar om:
, och .

7 kommentarer:

Desiree sa...

Ha ha Lill är en skön kille.

Saltistjejen sa...

Wow!!!! Det var en underbar kommentar!!! :-D

Lullun sa...

*hihi* Men det var ju inte en helt galen tolkning! Tänk vad dagens barns värld ser annorlunda ut ändå. Själv hade jag aldrig kommit på tanken, där någon gång under tidigt 80-tal.

SweFlo sa...

Det är ju en smart tolkning faktiskt!

mallan sa...

hahahahaha, hur bra som helst! Heja Lill!

Anonym sa...

Det var en smart tolkning!!
Och han kanske har rätt? Vi är nog alla aliens. :-)

aurorabuddha sa...

Ha! Jattebra!

Det paminner mig om en historia fran nar mina brorsbarn var sma. Dom hade last i Barnens Bibel om Kain och Abel. Sa nasta dag fragade min bror: vad hette dom dar broderna som brakade sa mycket? Bibel och Babel! blev svaret. Ha ha!