2008-04-18

Gamla kläder

Ni som sett sällskapsresan vet jag syftar på...
Här hemma säger vi knappt rester längre, utan benämner matrester som just "gamla kläder". Egentligen var det ju som pyttipanna, men för oss är det rester.

Jag gjorde en Lumumma till lunch idag, dvs plockade ut en massa burkar ur kylen och det blev inte alls illa (förutom de där rullarna uppe till höger) det var för mycket koriander i dem. Blä! Efterrätten blev en ananasring och några skivade jordgubbar. Det var mums!



Andra bloggar om:
, och .

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Såg gott ut!!
Hoppas du snart blir frisk. Det är så jobbigt att vara förkyld.
Läste ikapp dina tidigare inlägg också och vill bara säga att jag verkligen hoppas ni får veta ngt om J's jobb snart. Inte roligt med ovissheten.
OCH så blir jag grön av avund när jag läste om er Hawaiiresa!!! Åh! Vi var där för snart exakt ett år sedan på försenad bröllopsresa och det var helt fantastiskt! Särksitl Kauai (jag vet ju inte vilka öar ni ska till) men den ön är mitt Paradis på jorden tror jag.... :-)
Krya på dig nu!
Kram!

Annika sa...

Ser ju jättegott ut!!
Ska nog också fixa lite "gamla kläder" snart! Mums!
Hawaii, underbart!!!

Anonym sa...

Vad kul att du också tömde kylen och gjorde en god tallrik! :-) Dom där rullarna kunde du nog ha skickat till mig som är tokig i koriander. Kram!