2008-06-18

För- och nackdelar med stark blåst

Vår katamarantripp blev inställd idag på grund av att det blåste för hårt. Det var synd, men vi bokade in oss på eftermiddagsturen imorgon istället och håller alla tummar för att det lugnat sig lite med vinden då.

Innan vi visste att turen var inställd blivit inställd stod vi och väntade ute på kajen och där blåste det ordentligt, ska jag säga! Killarna roade oss alla som väntade med sina spexkonster som vanligt. Vågorna var så stora att de bröt mot kajen och blötte ner alla som stod för nära (läs mina barn). Jag filmade en liten snutt:



Nu ska jag gå ner till poolen och hämta man och barn som inte fick nog av att bada, även om vi stannade till vid en strand på väg hem från ickekatamaranturen och höll på att drunkna i de maffiga vågorna.

Andra bloggar om:
, , , och .

Förresten vet jag inte vad som flög i mig när jag valde "Klockan fem" som nästa fredagstema... Jag har ingen aning om vad jag ska skriva eller fota. Fast vi har förmodligen ingen uppkoppling då så jag får ta det när vi kommer hem.

8 kommentarer:

Marianne sa...

Hoppas turen blev av.

Jag har också huvudbry med klockan fem. Men det är ju det som är lite skoj, att det blir en utmaning att hitta på något.

Anonym sa...

Men å, så underbart med vågorna. Där skulle jag ha velat sitta - älskar vatten. Hoppas att du får en härlig midsommar over there. :)

Cecilia sa...

Härligt med vågorna,så länge man inte hamnar i farligheter!Hoppas ni har det trevligt.Jag satt och funderade just på fredagstemat och det skall bli riktigt spännande att se hur alla tolkar det i morgon.

Desiree sa...

Ha ha underbart att vågor kan vara så kul. Men jag förstår killarna. Jag sitter också och klurar på morgondagens tema, kl 5. Det var inte lätt. Men nåt ska man väl komma på.

Anonym sa...

Glad midsommar !!!

Anonym sa...

Hur går det för hawaiianerna? Ser ni något av dem, eller ser man bara turister? :)

Lullun sa...

*hihi* Grabbarna roade sig trots allt kan man ju se! Och klockan fem, det tyckte jag var ett glimrande tema. Sedan gav min krisiga vecka mig inte tid att grubbla, så jag skrev bara ihop något svammel rakt up och ner, men ändå... :-)

Anne sa...

Nu har jag hunnit läsa i kapp och se bilder. Wow! Och ännu mera wow. Vilken resa säger jag bara.
Ni verkar ju haft det helt underbart på er semester (jetlag är dock urtrist). Superfina bilder, vilken makalös utsikt många gånger. Mmm, vill också till Hawaii. Tänk, nu har du uppfyllt en gammal dröm, resa till Hawaii.
Glasstårtan hade jag gärna satt tänderna i också :)
Hoppas du fått checken förresten.