2008-06-13

Rapport från Kaua´i, 3

Nu har vi kommit till onsdagen och torsdagen på vår vistelse här på ön. Eftersom vi lämnat tillbaka vår hyrbil blir det inga fler utflykter, men desto mer sol och bad!
Här är det onsdag förmiddag och killarna poserar på bron som går till "ön" som ligger mitt i poolen, och som vi föredrar att husera på.


Lång spelar apa som vanligt och vill att jag ska fota när han hoppar i vattnet, och som en snäll mamma lyder jag förstås:


Senare förflyttar vi oss ner till stranden. Jag snor med mig en solstol och parkerar mig i skuggan av ett stort träd, löser sudoku och har det allmänt trevligt. De andra rasar runt i sanden, jagar bollar, leker "inte-nudda-vattnet" och gräver vallgravar.


När vi blir hungriga går vi och äter på restaurangen som ligger precis bredvid stranden. Den är kanontrevlig och deras mat är riktigt god. Efter maten tjatas det om efterrätt och på inrådan av den trevliga servitrisen beställer vi en "Hula Pie", som visar sig vara en enorm bit glasstårta med grädde, varm chokladsås och hackade nötter. Oj, oj! Att vi inte åt ihjäl oss!


På torsdagen vaknade vissa tidigt (jag förstås, vem trodde du?) och andra länge (gossarna). Därför blev frukosten ganska sen och vi bestämde oss för att äta frukostbuffén nere på hotellrestaurangen. Vi blev supermätta, och andra, mindre gäster vid ett par bord bort kunde också smörja kråset ordentligt:


Medan vi avslutade frukosten började det regna riktigt ordentligt, faktiskt för första gången sedan vi kom till ön, så när vi var klara gick vi tillbaks till hotellrummet en stund och slappade. Efter en halvtimme eller så hade regnet upphört och vi släntrade neråt poolen igen och hämtade våra handdukar. Dagen till ära hade vi hyrt en "cabana", dvs en dubbel solstol i trä med en sorts markis över som man kan fälla upp eller ner efter behag. I det facila priset av 25 dollar per dag ingår också mjuka dynor att ha på solstolarna samt fyra extra handdukar att lägga på dynorna. Jag häckade under den markisen nästan hela dagen! Emellanåt tog sig killarna en paus där också, som ni kan se här:


Vi tog en liten tur ned till stranden, men eftersom det kom upp mörka moln gick jag tillbaka till cabanan för att kolla så inte våra saker skulle hamna i det eventuella regnet. Just när jag hunnit fram till vår plats öppnade sig himlen och regnet öste ner. Det var bara att kura ihop sig under markisen och faktiskt höll jag mig riktigt torr. Killarna badade i poolen under hela tiden det regnade och tyckte att det var jättekul. Här under på bilden ser man hur vattnet samlats ovanpå markisen och droppar ner mellan dynorna:


Dagen avslutades med middag på Duke´s restaurang igen, och trots att Lill deklarerade att han var SÅ mätt och inte skulle orka en smula efterätt åt han en ordentlig bit av vår Hula Pie, som snabbt blivit vår favvoefterrätt på vår favvorestaurang.

När vi kom hem igen var jag så trött att jag närapå såg i kors, så jag gick och la mig och somnade först av alla.

Andra bloggar om:
, , , och .

3 kommentarer:

Petchie75 sa...

Med andra ord har ni en riktigt skön och avslappnande semester!! Jag kommer ihåg från när jag var liten att jag älskade att bada i regn - det är en speciell känsla!
Trevlig helg!

Marianne sa...

Så skönt ni har det! Fortsätt med det! Hihi, du fick en perfekt bild på Lång när han ramlade i poolen. Och den där efterrätten verkar riktigt god, förstår att det är en favorit. Å, nu blev jag sugen på cheesecaken som står i kylen.

Ha det lika skönt hela semestern!

decoinspo sa...

Jag tror det var restaurangen vi besokte ganksa ofta ocksa. Det ser ut sa. Fortsatt njut! Vi ska till poolen.
Halsa.