2008-09-04

Funderingar

Ibland tänker jag att jag är otacksam.
Att jag borde vara mer glad och tacksam för hur jag har det.

Jag menar, jag bor i Florida (bara en sån sak!).
Jag behöver inte jobba, jag kan odla egna intressen, träffa kompisar och fika varanda dag i veckan om jag skulle vilja.
Jag har två fina barn som är duktiga i skolan.
Jag har en snäll man som varken super, knarkar eller slår mig.
Vi bor i ett bra område, här springer inte folk omkring och skjuter varann om nätterna som man ser på TV alldeles för ofta.
Vi åker på semester flera gånger per år, kanske inte jättelångt bort eller till jättefina ställen, men vi åker tillsammans och kommer bort från vardagen ett par dagar.
Jag har en egen fin, röd bil som jag har råd att tanka så fort det behövs.
Vi har råd att köpa den mat och de kläder vi behöver.
Pojkarna går på en bra skola och har jättegulliga lärare.

Kort sagt: jag borde vara överlycklig och tillfreds med livet i största allmänhet.
Men det är ju inte så. I tanken är jag alltid på väg någon annanstans, önskar att jag hade det som någon annan. Att jag hade en sån fin bil som hon, ett sånt fin hem som de, en sån söt hund som hon, en sån gullig bebis som de.

Är det något fel på mig eller är jag bara mänsklig?

Andra bloggar om:
, , , och .

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Jag tror det är rätt vanligt. Tror alla drömmer lite då och då. Om andra ställen, Andra liv...
MEN det viktiga är att man ändå kan uppskatta det man har. Och det verkar du ju göra!!
Så att drömma lite ibland är ingen fara tror jag. Bara man inser att den stora lyckan i livet ligger i att inse att det man har är värt såååååå mycket och att man faktiskt inte skulle vilja byta ut ngt av allt bra man har omkring sig. Egentligen.
KRAM!

decoinspo sa...

Jag tror du ar mansklig, alla langtar mer eller mindre till det man inte har, gor eller far...men lat oss kalla det dromma och drommar kostar inget. verkligheten kommer ifatt oss och da inser vi att vi har det valdigt bra dar ocksa.

aurorabuddha sa...

Don't get me started... :o)

Man kan lasa om dig - och mig med saklart - i varenda buddha bok pa marknaden. :oD Pema Chodron. Kolla hennes bocker.