2008-10-31

Punka

Igår var det min tur att få punka på Märtan, just när vi skulle iväg till baseballträningen och var lite sena som vanligt, så ser jag att vänster framdäck var komplett platt. Jättekul.

Som tur var kunde vi få skjuts av coachen, hon körde ändå förbi på väg till parken, så det ordnade sig. J hann hem i tid från jobbet för att hämta oss när träningen var slut.

Så, nu sitter jag på bilverkstan och bloggar, de har gratis trådlöst internet här - vilken service!!

Jag kände mig såklart som en idiot när han frågar saker om bilen - ni vet så där när de frågar vilken bil man har och det är SÅ nära man säger "röd" ...
Men de träffar säkert såna som mig dagarna i ända så han höjde inte ens ögonbrynen.

Nåväl. Hoppas att det inte blir för dyrt eller tar för lång tid, jag har ingen lust att sitta här hela dagen.

Andra bloggar om:
, , , , och .

9 kommentarer:

Desiree sa...

Åh nej sådant är inte kul. Vad bra att det ordnande sig och du kom iväg till verkstaden och fick det åtgärdat ganska snabbt. Inte behöver du känna dig som en idiot. Ha ha jag skulle nog vara lika stor idiot jag också då det kommer till våran bil. Inte har jag en aning om hur jag skulle laga punka själv. Hoppas resten av helgen blir bättre.

Victoria sa...

Desiree: Nej, det är så onödigt med sånt - bilen ska ju liksom bara funka!! Men nyss kom en av verkstadskillarna och sa att fönsterhissen på förarsidan är kaputt och det visste jag ju. Som tur är går det på garantin men jag måste gå dit jag köpte bilen för att få det fixat gratis. Så jag får klara mig utan att kunna öppna fönstret ett tag till då. Men bara jag får ett nytt däck är jag lycklig.

Annika sa...

Usch ja...jag är likadan när det gäller bilen. Fy sjutton. jag känner mig alltid som tappad bakom en vagn vad gäller våra bilar...
Skönt att det ordnade sig!!

Victoria sa...

Annika: Jepp, och billigt blev det för han behövde inte ens byta däck utan lagade det gamla! Häpp!

Jenny sa...

Ha ha ha! Jag trodde bara det var jag som var sån. "Vad har ni för däck?" Jag: "Eh, runda? Svarta?" Maken å andra sidan kan då omedelbart svara bredd, djup, diameter osv osv osv... Who cares, liksom ;-)? Vad skönt att det ordnade sig i alla fall! //fredagskram

Petchie75 sa...

Vad smart att du hade med dig datorn till verkstan! Jättetråkigt att sitta och vänta på verkstan men bättre att få det fixat av experter...
Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

Ja, tänk att för fenton år sedan visste man knappt vad trådlöst var, nu finns det överallt; även på verkstan, haha!
Jag är nyfiken på hur det är att uppleva ett amerikanskt val som svensk? Nyheterna här hemma översvämmas av Obama-vinda, men hur går snacket "hos dig" i dina kvarter bland grannar och bekanta? Är det verkligen "kommunist-rädsla" som gör att så många väljer McCaine framför Obama.Som svensk har jag svårt att förstå varför man inte vill ha "fri" sjukvård utan att pengarna/försäkringarna ska styra vilken vård man får eller inte får?
Blir nyfiken :)
Helena

Victoria sa...

Jenny: Ha ha! Skönt att veta att man inte är ensam om att vara "technically challenged"! Kram!

Petra h: Ja det var inte jätteroligt att sitta där, men det fanns som sagt uppkoppling, kaffeautomat och TV att kolla på om man ville. Jag lyckades också snoka rätt på ett eluttag när batteriet började sina!

Helena: Ärligt kan jag säga att jag är hjärtligt trött på valet nu - all propaganda står mig upp till halsen. Men emellanåt får man något förvirrat mail från någon amerikansk bekant med konstiga påståenden om någon av kandidaterna. Överhuvudtaget är det mycket smutskastning här, något som jag som svensk tycker är väldigt konstigt men här är det tydligen vanligt.

Marianne sa...

Hahahaha. Vi har en "svart" ...

Hoppas allt gick bra och fort, men vad bra att de har gratis uppkoppling så man har underhållning medan man väntar. Det kanske vore något hos tandläkaren, när man sitter i väntrummet kan man surfa i stället för att läsa om drottningen.