2009-02-04

Stegtävling!?

Tycker du om att gå och promenera?
Då tycker jag att du ska hänga med på Annes stegtävling!

Upplägget är enkelt.
Du knäpper på dig din lilla stegräknare och börjar räkna.
Du rapporterar till Anne en gång i veckan och hon lägger upp en lista på hur det går.

Har man ingen stegräknare så är de inte dyra, men behöver ju faktiskt inte köpa en som räknar pulsen, kalorier, vikt och väder om man inte vill! De enkla är billiga och räcker gott till den här typen av tävling.

Lätt som en plätt, eller hur?!
Åtminstone jag är en sådan som behöver en spark där bak för att komma igång med ens den enklaste typ av motion, och det här är precis vad jag behöver.

Fördelarna är många med en sån här tävling. Man rör sig mer, kommer ut i friska luften och kanhända man tappar ett och annat kilo också, om man nu skulle tänkas behöva det.

Anmäl dig till Anne i kommentarerna i inlägget ovan. Det har jag redan gjort.

Andra bloggar om:
, , , , och .

2 kommentarer:

Marianne sa...

Är det "vår" Anne? Då ska jag också vara med! Det behöver jag. Vilket var ett understatement.

Victoria sa...

Marianne: Jepp. Det är "vår" Anne! ;o)