2009-05-02

H1N1

...heter ju svininfluensan numera, säger de på TV:n.
Vad jag förstått har influensan nu officiellt kommit till södra Florida. En High school-elev hade varit i Mexico på semester och blivit smittad. Hon har inte varit i skolan på hela den här veckan men skolan tar inga risker och stänger igen mån-onsdag nästa vecka. Pojkarnas skola verkar inte vara drabbad än och vi hoppas på att det inte kommer hända heller.

När jag var inne en snabbsväng på IKEA igår var Småland stängt på grund av smittorisken.

Själv har jag lyckats bli förkyld, snuvig och lite ont i halsen men ingen influensa, tack och lov!

Lång är på mattetävling nu på förmiddagen (han är reserv i laget så jag tror inte han kommer att tävla, men han ska heja på sina kompisar såklart!) och i eftermiddag ska vi på poolparty till Jessica. Det ska bli kul och jag har fått den stora äran att vara kalasfotograf.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Småland stängt ??

Saltistjejen sa...

oj! Det var värst!!! Trodde aldrig att de stängde.
Hoppas att du snart blir frisk iallafall. Och att mattetävlingen gick bra.
Kram!

Tina sa...

Åh, det låter så flärdigt med poolparty!