2009-10-23

Trasig!

Jag fick ha den i nästan precis två dygn, min lilla Kindle.
Sen var det en liten pälsig varelse som puttade ner den i ett hårt, kallt klinkersgolv och si, det tålde den inte.

Som tur är var J förutseende. Han vet hur det brukar gå till här hemma (jag vet inte hur många RockBand-trumset vi har kunnat skicka tillbaka alldeles gratis och få ett nytt) så han köpte en försäkring som inom kort ska anlända på posten. Sen kan jag skicka tillbaka den trasiga och få en sprillans ny tillbaka!

Fast jag ville ju läsa nu. Ledsamt.

7 kommentarer:

Desiree sa...

Åh nej! Vilken tur att maken varit så förutseende och hade fixat en sådan drulleförsäkring. Hoppas att den nya anländer snart. Ha en bra helg.

Kram

Sandra sa...

Nä... vad trist!
Tur att ni har försäkring på den i alla fall..

*kram*

SweFlo sa...

Det är min fasa att jag ska ha sönder något dyrt nu när vi har klinkers i hela huset! Jag har en Sony Reader och köpte ett tjockt skinnfodral till den, och den har faktiskt klarat några fall i golvet tack vare det. Skule gissa att det säkert finns en del liknande skyddsfodral för Kindle. Visst är det en bra manick, de där eBoksläsarna? vet inte om Kindle funkar med det svenska biblioteket, men med min kan jag låna och ladda ner böcker från svenska biblioteket, helt kanon!

Anna, Fair and True sa...

Nej, vad tråkigt! Tur att maken är förutseende!

Annika sa...

TUR att den var försäkrad, PUST!!
Bättre lycka med nästa, ska vi tro!
kram!

Marianne sa...

Ja, skaffa ett fodral så tål den mer! Min Sony har åkt i golvet några gånger - inte minst när jag har somnat och den har drattat ner i backen - men har klarat sig.

Kram!

Victoria sa...

Desiree: Ja, han är klok, och den nya kom faktiskt igår!! Wo-hoo! Kram!

Sandra: Jepp, man glömmer bara bort att köpa extra försäkring en gång, sen pröjsar man glatt. Det har vi igen tusenfallt i den här klunsiga familjen med hål i händerna... ;o)

SweFlo: Jag har beställt ett fint skinnfodral, men det tar sin lilla tid på sig att dyka upp här... Jag gillar min Kindle, lite synd att jag inte kan läsa svenska böcker på den, men, men...

Anna, Fair and True: Jodå. Han känner sin otursförföljda och något klumpiga fru alltför väl, haha!

Marianne: Ja, så fort jag fick Kindlen så satte jag mig och beställde ett fodral, men det låter vänta på sig... Men kanske kommer den idag?! :o)