2010-12-23

Rödbetssallad - NU MED BILD!

Blandade ihop en rödbetssallad idag, den blev helt OK och något jag kan rekommedera om man inte har lyxen att kunna gå till affären och köpa färdig! ;o)




Rödbetssallad
4 portioner

4-6 inlagda rödbetor (ca 4 dl)
½ syrligt äpple
½ röd eller gul lök
1 ättiksgurka (ca 3-4 msk hackad)
1 dl gräddfil/sour cream
1-2 msk rödbetslag
salt, peppar
Gör så här:
Skär äpple, lök, ättiksgurka och rödbetor i små kuber, blanda ihop i en skål. Blanda gräddfil/sour cream med rödbetslag, salta och peppra efter smak och blanda ihop med resten.
Lätt som en plätt och gott!

Om Blogger hade låtit mig lägga upp foton så hade ni fått se underverket, men det går inte just nu. Ni får ha lite granna fantasi istället!

Uppdaterat: Nu äntligen går det att lägga in foton igen!

3 kommentarer:

Stephanie sa...

Mm! Detta har jag nu skrivit ut, och jag hittade rödbetorna i vår gamla hederliga Walmart Supercenter.

Stephanie sa...

Det var gott! Jag har ätit det till frukost.

Anna, Fair and True sa...

Min mamma gör en jättegod också om även har fetaost i sig. Du kan få receptet till nästa år om du vill!