2011-12-04

Matsedel för nästa vecka

Så. Vad gör man (läs: jag) när den lilla inspiration man eventuellt har tryter och man inser att det inte fungerar att servera köttbullar med makaroner sju dagar i veckan till middag. Vad göra, vad göra??

Jo, man letar naturligtvis på internet. Och bland min favoriter finns en ovanligt matbegåvad tjej, som heter Helena. På hennes sida kan man hitta massor av härliga (och alldeles säkert goda OCH lättlagade) recept.

Följande maträtter kommer tillagas nästa vecka:

Köttfärssoppa med morot och makaroner

Rostade rotfrukter med bacon och senapssås

Helenas enkla tacopaj

Chorizo och penne i panna

Ugnsbakad lax med nudelsallad

Kanske inte just i den här ordningen, men nu har jag fem middagar planerade och det känns superbra! Luncherna brukar lösa sig med lite rester och sånt, så det har jag inte planerat särskilt.

2 kommentarer:

Desiree sa...

Jag letar också gärna på nätet för matinspiration till veckan. Ska kolla in Helenas blogg. Har även några andra favoriter och siter som Arla och Allt om Mat som har bra och dagliga tips för veckan.
Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Gott att du har fått inspiration.
Se om denna kan vara något? http://14dagars-studentmat.blogspot.com/