2014-02-12

Det blir alltid på samma sätt

Varje gång Johan åker iväg (det blir ungefär en vecka i månaden) till Seattle, sätter jag mig och gör en lista på vad jag tänkt göra och fixa medan han är borta. Det kan vara allt från att tvätta alla täcken, beställa tid för rabiessprutor (katterna), rensa i frysarna, skicka ett speciellt mail osv.

Dagarna går och det bockas inte av sådär särdeles mycket på listan (han blir ju borta många dar till, jag har tiiiiid) till jag plötsligt inser att han kommer om två dagar!

Oj, vilken fart det blir; det städas i garaget, rensas i frysar, åks iväg med två katter för sprutor, planeras matsedel, tvättas och stryks för brinnande livet.

Så också denna gång. Fast nu kommer jag faktiskt få lite extra tid på grund av snöovädret som ställer till världens oreda norrut i landet. Tusentals flighter är inställda och om vi har tur så har jag Johan hemma till på fredag, men inget är säkert.
Det vore onekligen trevligt att ha honom hemma till Alla Hjärtans Dag. Jag som köpt ett gölligt kort med ugglor på till honom och allt.

Nu ska jag ta en sväng till Costco och handla lite.
Återkommer snart i en dator nära dig.

1 kommentar:

Annika sa...

Jag är som du, nothing like the last minute.
Låter gulligt med ugglekort. GILLAR!!J
Ja, nu har vi minsann snö här. I MASSOR!!!!
Men resan imorrn tror jag det ska bli milt. så jag hoppas att Johan kommer hem i tid.
Här är vi insnöade då det blir ingen Costco-tur här.
Kram!!