2014-02-21

Vårkänslor - fast tvärtemot

Förr om åren har jag oftast tyckt att det varit härligt när våren kommer. Jag vill förändra, fixa nytt, flytta om, sätta upp nya gardiner, köpa fina blommor...
Den här våren är annorlunda. Jag är visserligen less på det gamla vanliga, skulle egentligen vilja få till något nytt och fräscht men det är som om luften gått ur mig. Jag är less, helt enkelt.

Inget är kul just nu.

Jag har en gnagande känsla i magen att jag borde göra något, men jag har inte lust.
Inget lockar. Mycket som jag förut tyckt varit roligt känns nu trist. Jag vill till exempel inte sitta med mina pärlor, det som har varit det mest avslappnande jag kunnat tänka mig tidigare. Men inte nu.

Jag skulle säkert kunna ge er fler exempel men det gör mig bara mer ledsen av att skriva ner eländet.
Jag har raderat min matblogg och kommer strax ta bort mitt Instagramkonto om mat och vikt. Det händer ändå inget där och det gör mig ledsen, irriterad och stressad när jag ser så tydligt att de framgångar som jag så gärna ville ha helt har uteblivit. Och det är såklart helt mitt eget fel, ingen annans.

Jag hoppas att det här går över snart för det är inte roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan på dej !
Låter inget vidare........du behöver ny energi, lite inspiration och vet du vad, jag tror att jag kan dela med mej av det :-) Ta dej i kragen och så tar vi den där fikan som vi talade om <3 Även om du inte känner någon ork så har du inget att förlora på det, kan hjälpa dej med träningen. Ge inte upp , ta ett djupt andetag och fortsätt kämpa " you can do it" och vet du vad, jag är en jäkel på pärlor och smycketillverkning , kanske kan ge dej lite nya idéer........... En STOR styrkekram till dej
Dorit