2015-01-16

Åsså blev det fredag.

Ute är det grått och inte så särskilt varmt, bara nitton grader.
Någonstans i närheten drar en hjord små trädgårdstomtar omkring med gräsklippare, kantklippare och lövblåsare. Sablar vad de väsnas och jag tycker synd om dem som vistas i detta oväsen hela dagarna och andas in avgaserna från sina redskap.

Klockan är tjugo i tolv och det börjar bli hög tid att ta tag i lite lunchtillagning innan jag ska åka till jobbet. Idag jobbar jag halv två till halv sju, helt OK arbetstid om ni frågar mig.
Imorgon lördag blir det lite värre, elva till halv sju. Det blir en lång dag det och minuterna man kan sitta och vila sina trötta fötter kan nog räknas på ena handens fingrar. Men jag klagar inte. Det är många som har det värre. Fast att jobba på ett litet fint bageri är inte så lätt alla gånger. Att vara omgiven av tårtor, bakelser och allehanda kakor hela dagarna alltså. Men hittills har det gått riktigt hyfsat och jag har inte mulat i mig en enda prinsessbakelse. Inte ens en liten en. Faktiskt.

Oj.
Kom just på att det är bara en dryg vecka kvar till nästa bokklubbsmöte och att

1. vi ska vara hemma hos mig
2. att jag inte läst boken än

Kanske bäst att avsluta nu, fixa lite lunch och läsa bok medan jag äter.

Synes.

Inga kommentarer: