2009-08-18

Inget blir nånsin som man tänkt sig

Nähä.

Det hjälpte inte att jag åkte till läkaren och bad att få de papper jag behövde för att kunna registrera killarna i skolan, de var "in transit" så att säga och kunde icke fixas, hur besvärlig jag än gjorde mig.

För att göra saken än värre får de bara sina leveranser två gånger i veckan och nästa är på torsdag, så vi får hålla tummarna för att killarnas journaler är med där. Märkligt att det ska ta tio dagar att skicka några papper från Weston och hit. Där finns minsann utrymme för förbättringar, kan man säga.

Så istället för att ha skickat grabbsen till skolan och J till jobbet, är alla hemma eftersom J bestämde sig för att jobba hemifrån och killarna kan börja skolan tidigast på fredag.

Och så håller jag på att bli förkyld. Oink! Oink! ;o)

Idag ska jag ta lite bilder på den eländiga röran här hemma, så ni får se hur här ser ut. Bilder kommer under dagen!

8 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad skoj med att få se lite bilder!
Hoppas det ordnar sig för grabbarna så de får börja skolan...Kram Kram

SweFlo sa...

Fy, stackars dig! Det är stressigt nog att behöva flytta, men att dras med sådan här skit för att folk inte kan fixa en sådan enkel sak och dessutom en förkylning...!

Vi fick ju se Weston förra veckan, det var faktsikt riktigt trevligt. Maken bodde i Sunrise för 20 år sedan, då var det helt nytt och fint, nu inte så mycket... Dessutom var Weston typ bara swamp-land på den tiden! Han kund einet fatta hur mycket nya vägar det fanns. Han brukade cykla mitt på Pine Island Rd när han var 5, det var helt öde då...

eastcoastmom sa...

Men hur knasig kan en skola vara, om ni har alla andra papper från förra skolan, födelsebevis, bevis på att ni bor där ni nu bor osv, då borde ju skolan kunna överse med just läkarpappren några dagar!

Lycka till!

Annika sa...

Typiskt att det ska vara så. Ibland undrar man varför det ska vara så TUNGROTT!!
Ser fram emot bilder från huset!!
Jättemkt!!
KRAM!!

Desiree sa...

Åh så kul och spännande med lite bilder! Jättekul även om du ännu inte hunnit med att få helt ordning, det gör inget. Ja det är verkligen märkligt att det ska ta en sådan tid att fixa lite papper med posten. Fast jag antar att killarna inte har något emot att få slippa skolan i några dagar till. Hoppas att de kommer att trivas riktigt bra på sin nya skola och snabbt får nya kompisar. Krya på dig inte kul att vara förkyld speciellt som du har ett helt hem och diverse andra praktiska saker att få ordning på.

Tina sa...

Det var väl märkligt? Men vad är det som säger att de inte kan börja skolan utan journalerna?

Anonym sa...

Vad kul att se hur du har det!!
Huset ser verkligen jättefint ut, och en dag är alla flyttkartonger väck, jag lovar...

Skit med skolan...verkar verkligen urfånigt!!

Anna, Fair and True sa...

De ligger lite efter vad gäller elektroniska dokument känns det som...